خرید فروش لوازم مصرفی پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی بجنورد

فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی در بجنورد
خرید لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی در بجنورد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه و 50 ثانیه

کیسه آب گرم چیست؟

کیسه آب گرم یک کیسه ی پلاستیکی است که مانند یک کوسن یا پد گرم و یا یک بسته یخ می باشد و برای انتقال گرما یا سرما به بدن به کار می رود.استفاده از کیسه آب گرم به ابتدای قرن شانزدهم میلادی میرسد. کیسه آب گرم برای زنان حامله نیز بسیار کاربردی و مفید است. کیسه های آب گرم قدیمی، از فلز و یا سرامیک ساخته شده اند، اما استفاده از کیسه های پلاستیکی یا لاستیکی که نرم و انعطاف پذیر است، بسیار راحت می باشد. بهترین کیسه آب گرم، کیسه ای است که درز نداشته باشد. زیرا احتمال نشتی در آن بسیار کم است.

کیسه های آب گرم یکی از روشهای کم هزینه و بدون دردسر، برای کاهش درد و دریافت گرما هستند.

عملکرد کیسه آب گرم

  • ایجاد حس آسایش و راحتی
  • ایجاد گرمایی ملایم و مطبوع به صورت موضعی
  • التیام درد

فواید کیسه آب گرم در درمان بیماری ها

  •  کاهش کمردرد

کمردرد معمولا دردی شایع است که در بین طیف وسیعی از مردم وجود دارد. یکی از کابردهای مهم کیسه آب گرم، تسکین دادن درد کمر است. برای تسکین این گونه دردهای موضعی معمولا گرما و حرارت پیشنهاد خوبی قلمداد می‎شود. چراکه گرما التیام بخش دردهای موضعی ماهیچه ای و عضلانی است و بنابراین استفاده از کیسه های آب گرم با توجه به قابلیت انعطاف پذیری که دارند به راحتی بر روی شکم یا کمر قرار خواهند گرفت.

تسکین درد قاعدگی

یکی دیگر از موارد استفاده از کیسه‌‎های آب گرم، تسکین درد قاعدگی در افرادی است که قاعدگی‌های دردناک را تجربه می‌کنند. برای این کار کافی است، کیسه را با آب داغ پر کرده و روی شکم و اطراف تخمدان و رحم قرار دهید.

  • کاهش استرس

آیا میدانید که ما در طول روز فشار زیادی به شکم و بدن خود وارد می کنیم وبعد از یک روز سخت کاری، رفتن به رخت خواب با کیسه آبگرم استرسی که در طول روز داشتیم را کاهش میدهد.

  • تسکین سردرد

زمانی که دچار سردرد می شوید، کیسه آب گرم می تواند در تسکین دردهایتان موثر باشد. لذا میتوان با استفاده از کیسه آب گرم سر درد های معمولی را درمان کرد.

  •  رفع گرفتگی معده

زمانی که معده شما دچار گرفتگی می شود، استفاده از یک کیسه آب گرم می تواند به رفع این مشکل شما کمک کند. در این زمان شما باید تنها کیسه آب گرم را بر روی شکم خود قرار دهید.

  • کمک به بی خوابی

اگر شما مشکل کم خوابی یا بی خوابی در شب ها را دارید، می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید. گرمای لذت بخش حاصل از کیسه آب گرم می تواند به بهتر خوابیدن شما کمک کند.

 

  • مزایای بهداشتی و کبد

استفاده از کیسه آب گرم و قرار دادن آن بر روی شکم، باعث بهبود عملکرد معده و کبد شما می شود و مزایای بهداشتی و سلامتی برای شما به همراه دارد. برای تاثیر بیشتر کیسه آب گرم را به مدت چند ساعت بر روی شکم خود قرار دهید.

نکات خرید کیسه آبگرم

  • کیسه آب گرم چه از جنس PVC باشد و چه از جنس Rubber باید استانداردهای ایمنی اجباری برای کیسه های آب گرم را داشته باشد.
  • کیسه آب گرم پلاستیکی ( Rubber ) طول عمر کمتری نسبت به کیسه آب گرم PVC دارد. کیسه آب گرم PVC آب را نیز در مدت زمان بیشتری گرم نگه می دارد.
  • کیسه آب گرمی خریداری نمایید که دهانه بزرگی داشته باشد که راحت تر بتوانید داخل آن آب بریزید.
  • به طور متوسط در هر سال کیسه آب گرم نو بخرید و جایگزین قبلی کنید و یا حداقل زمانی که نشانه هایی از سایش، ترک خوردن، سوراخ شدن و نشتی مشاهده کردید سریعا آن را جایگزین نمایید و از آن استفاده نکنید.

نکات استفاده از کیسه آبگرم

  • قبل از اقدام به پر کردن کیسه آب گرم، آن را از نظر سوراخ و نشتی به خوبی بررسی نمایید.
  • آب را در یک کتری گرم کنید.
  • از آب داغ برای پر کردن کیسه استفاده نکنید زیرا پلاستیک کیسه را از بین می برد.
  • در هنگام پر کردن کیسه آب گرم، آن را دور از بدن خود بگیرید که دچار سوختگی نشوید.
  • به آرامی آب را درون کیسه آب گرم بریزید و تا حداکثر دو سوم آن را پر کنید.
  • قبل از بستن درب کیسه آب گرم، هوای درون آن را خارج کنید. به این صورت که آن را بر روی سطح صافی قرار داده و به آرامی هوای آن را خارج کنید و سپس درب کیسه آب گرم را ببندید.

بعد از بررسی فواید استفاده از کیسه آبگرم و نکات خرید و استفاده از کیسه آبگرم، روش استفاده از کیسه آبگرم را شرح می دهیم.

روش استفاده از کیسه آبگرم

انتخاب کیسه آب گرم

کیسه های آب گرم تحت عنوان برند های مختلف و با طرح ها و سایزهای متفاوتی در بازار موجود هستند. اکثر آنها شبیه هم هستند و تنها در سایز و جنس مواد اولیه با هم فرق دارند. اما باید به این نکته توجه نمایید که کیسه آب گرم باید فاقد هر گونه خراش یا بریدگی باشد و بهتر است یکپارچه باشند که احتمال نشتی هم در آن کم باشد.

باز کردن درب بطری

اولین گام در روش استفاده از کیسه آبگرم باز کردن درب بطری است. کیسه های آب گرم معمولا دارای سر فلزی یا پلاستیکی هستند که کاملا آب درون بطری را محبوس می کند و از هر گونه نشتی آب و سوختگی جلوگیری می کند. قبل از پر کردن بطری، سر آن را باز کنید و اگر آبی داخل آن از قبل مانده است، آن را خالی کنید.

دمای آب داخل کیسه آب گرم

دمای آب یک نکته مهم در روش استفاده از کیسه آبگرم است، شما می توانید آب با هر دمایی که تمایل دارید داخل کیسه آب گرم بریزید اما باید به این نکته توجه کنید که دمای آب بهتر است حداکثر 100 درجه فارنهایت یا 42 درجه سانتی گراد باشد.

اگر از یک کتری برای جوشاندن آب برای کیسه آب گرم استفاده می کنید، کافیست آب را درون کتری بریزید و زیر آن را روشن کنید. زمانی که آب به جوش آمد زیر کتری را خاموش کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس آب آن را به درون کیسه آب گرم بریزید.

از طرفی استفاده از آب بسیار گرم می تواند علاوه بر آسیب رساندن به کیسه آب گرم، به پوست شما نیز آسیب بزند و پوستتان را دچار مشکلاتی مانند سوختگی، قرمزی و تورم کند.

البته قابل ذکر است که حداکثر دمای قابل تحمل برای کیسه های مختلف، متفاوت است. بنابراین زمانی که می خواهید از یک کیسه آب گرم استفاده کنید در مورد حداکثر دمای قابل تحمل برای آن سوال کنید.

پر کردن تنها دو سوم از کیسه آب گرم

نکته ی مهم در روش استفاده از کیسه آبگرم این است که زمانی که شما می خواهید کیسه آب گرم را پر کنید، نباید تمام آن را پر کنید. حداکثر دو سوم کیسه آب گرم باید آب باشد. اگر بیشتر از این مقدار بریزید امکان خروج آب از کیسه به دلیل فشار زیاد درون آن و در نتیجه سوختن پوستتان شوید. بنابراین بسیار مراقب باشید که آن را زیاد از حد پر نکنید.

زمانی که می خواهید به درون کیسه، آب بریزید از گردن کیسه آن را نگهدارید و آن را روی زمین یا میز قرار ندهید. همچنین آن را از بدنه نگه ندارید زیرا فشار دستتان باعث خروج آب درون کیسه می شود و آب داغ بر روی دستتان می ریزد.

 

 

خارج کردن هوای درون کیسه آب گرم

یکی از مهم ترین گامهای روش استفاده از کیسه آبگرم خارج کردن هوای درون کیسه است. زمانی که شما به اندازه کافی کیسه آب گرم را از آب پر کردید، قبل از گذاشتن درپوش آن باید هوای درون کیسه را خالی کنید. برای این کار بهتر است کیسه را به آرامی بر روی یک سطح صاف قرار دهید و با احتیاط هوای آن را خارج کنید. بسیار مراقب باشید که در حین انجام این کار آب بطری خالی نشود و روی دست شما نریزد.

بستن درب کیسه آب گرم

در روش استفاده از کیسه آبگرم توجه داشته باشید که بعد از خالی کردن هوای درون کیسه، درب آن را روی آن قرار دهید و به طور کامل آن را بچرخانید و سفت کنید. حتما از سفت بودن درب کیسه آب گرم اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر کاملا سفت نباشد امکان ریختن آب داخل آن به بیرون وجود دارد.

سپس بطری را برگردانید تا معلوم شود آب درون آن به خارج می ریزد یا خیر. در صورتی که آبی از آن خارج نمی شد، می توانید آن را برای کاری که می خواهید با اطمینان استفاده نمایید.

مدت زمان استفاده از کیسه آبگرم

اکنون کیسه آب گرم شما قابل استفاده است. شما می توانید از آن برای کاهش درد یا گرم کردن رختخواب خود استفاده کنید.

اگر می خواهید از کیسه آب گرم برای کاهش درد استفاده کنید، آن را به مدت حداکثر 30 دقیقه بر روی محلی که درد می کند قرار دهید. استفاده بیش از این مدت باعث آسیب رسیدن به پوست می شود.

اگر می خواهید از کیسه آب گرم برای گرم کردن رختخواب خود استفاده کنید می توانید آن را 30 دقیقه قبل از خوابیدن بر روی رختخواب خود و زیر پتو قرار دهید. زمانی که می خواهید بخوابید، کیسه آب گرم را خارج کرده و آن را در محل دیگری قرار دهید. خارج نکردن کیسه آب گرم هنگام خوابیدن می تواند باعث ترکیدن کیسه و سوختگی شما شود.

گام پایانی روش استفاده از کیسه آبگرم

بعد از این که از کیسه آب گرم استفاده کردید آب آن را خالی کنید و در جایی قرار دهید تا داخل آن خشک شود. زیرا آب درون کیسه راکد می ماند و محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می کند.

درخشانی09158883221

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی