خرید فروش لوازم مصرفی پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی پزشکی بجنورد

خرید فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی بجنورد

فروش لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی در بجنورد
خرید لوازم مصرفی و یک بار مصرف پزشکی در بجنورد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سمعک چیست ؟

 

 

 


سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که شما آن را پشت گوش یا در داخل گوش قرار می دهند . این وسیله برخی از صداها را تقویت می کند بنابراین افراد کم شنوا می توانند بهتر بشنوند ،ارتباط برقرار کنند و به طور کامل در فعالیت های روزانه شرکت کنند . سمعک به افراد کمک می کند که هم در شرایط پر سرو صدا و هم در شرایط سکوت بشنوند اگرچه که فقط 1 نفر در بین 5 نفری که می توانند از مزایای استفاده از سمعک بهره ببرند و از آن استفاده کنند .
یک سمعک 3 قسمت اصلی دارد : یک میکروفون ،یک تقویت کننده و یک بلندگو . سمعک صدارا از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آنها را به تقویت کننده می فرستند . تقویت کننده قدرت سیگنال هارا افزایش می دهد و سپس آنها را به سمت گوش می فرستد ، جایی که بلندگو ها قرار گرفته اند .


آیا انواع مختلفی از سمعکها وجود دارند ؟ 

 

 


به طور کلی سه نوع سمعک وجود دارد .این انواع سمعک در اندازه ، محل قرار گیری روی گوش یا درون گوش و توانایی آنها در تقویت صدا با یکدیگر متفاوت هستند .


پشت گوشی BTE  : سمعک های پشت گوشی شامل یک کیس (قاب) پلاستیکی می شوند که در پشت گوش قرار می گیرد و به یک قالب گوش پلاستیکی که درون گوش خارجی قرار گرفته است متصل می شود . قسمت های الکترونیکی سمعک در کیسی که در پشت گوش قرار می گیرد جای داده شده اند . صدا از سمعک به قالب درون گوش و از طریق آن به گوش داده پیدا می کند .
سمعک های پشت گوشی قابل استفاده برای تمام سنین و تمام انواع کم شنوایی از متوسط تا پیشرفته می باشند .
نوع جدیدی از سمعک های پشت گوشی سمعکهای Open –fit می باشند . سمعک های کوچک  Open –fit ، کاملا در پشت گوش قرار می گیرند به همراه یک لوله ی خیلی باریک که درون کانال گوش قرار گرفته است ، کانال گوش را قادر می سازد که باز باقی بماند . به این دلیل ، سمعک های Open –fit می توانند انتخاب خوبی باشند برای افرادی که تجربه ی جمع شدن جرم درون گوش را داشته اند ، چرا که احتمال کمتری دارد که این نوع سمعک با چنین موادی آسیب ببینند . علاوه بر این ، ممکن است بعضی از مردم سمعک های Open –fit را ترجیح دهند به این علت که درک آنها از صدای خودشان (دریافت صدای خودشان)  رساتر است.

 

 


درون گوش ITE : سمعک های درون گوشی کاملا  درون گوش خارجی قرار می گیرد و برای کم شنوایی های متوسط تا شدید استفاده می شود . قابی که اجزای الکتریکی سمعک را در بر گرفته ، از پلاستیک سخت ساخته شده است . بعضی از سمعک های درون گوشی ممکن است ویژگی هایی علاوه بردیگران داشته باشند مانند تله کویل (Telecoil). تله کویل یک سیم پیچ کوچک مغناطیسی است که به استفاده کنندگان اجازه می دهد صداها را از طریق صدا و سمعک دریافت کنند نه از طریق میکروفون ها ! این ویژگی شنیدن صدای مکالمات از طریق تلفن را راحتتر می کند ! همچنین تله کویل به فرد کم شنوا کمک می کند تا در مکان های عمومی که مجهز به سیستم های صوتی مخصوصی می باشند ، بهتر بشنود این سیستم های صوتی مخصوصی Incluction loop system (سیستم القا حلقه ) نامیده می شوند . این سیستم در بسیاری از کلیساها ، مدارس ، فرودگاه ها و مراکز شنوایی استفاده می شود . سمعک های درون گوشی معمولا برای بچه های کوچک استفاده نمی شوند زیرا قاب درون گوش با تغییر سایز گوش باید عوض شود .

 

 


سمعک های درون کانال : این نوع سمعک ها در 2 مدل مختلف وجود دارند : 


1 – درون کانالی : (in the canal (ITC
2- کاملا درون کانال : (complaty in the canal (CIC


ITC  : سمعک های درون کانال ساخته شده اند برای اینکه کاملا اندازه و قالب کانال گوش افراد باشند . 


CIC : سمعک های کاملا درون کانال ، تقریبا درون کانال گوش پنهان می باشند . 


به علت کوچک بودن این نوع سمعک ، ممکن است قرار دادن و در آوردن آن برای افراد مشکل باشد . علاوه بر این سمعک های درون کانالی جای کمتری دارند برای باطری و تجهیزات اضافه مانند تله کویل استفاده از آنها معمولا برای بچه های کوچک تولید نمی شود همچنین برای افرادی با ناشنوایی شدید زیرا کوچک شدن اندازه این سمعک قدرت و صدای آن را محدود کرده است .

بطور کلی :


● سمعک های پشت گوشی (BTE) پشت گوش گذاشته می شوند و توسط لوله هایی به جزء گوشی مناسب متصل می شوند.


● سمعکهای داخل گوشی (ITE) تمام قسمت گودی گوش و قسمتی از کانال گوش را پر می کند.


● مدلهای کوچکتر ITE که به نام half-shell و داخل کانالی (ITC) نامیده می شوند.


● سمعکهایی که کمتر قابل رویت هستند، کاملاً در کانال قرار می گیرندCIC.

 

 

 


در انتخاب سمعک مناسب برای شما، میزان کاهش شنوائی، نیازهای شنوایی، اندازه و شکل گوش و مجرای آن مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از سمعک ها، یک سوئیچ مخصوص " (Telecoil) دارند که برای استفاده از تلفن و سیستم های صوتی عمومی خاص کمک می کنند. هنگام انتخاب سمعک، نیازتان به سوئیچ  T-coil را بررسی کنید.

درخشانی09158883221

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی